FÖRLOSSNINGEN!

jaha kl 22.20 den 14 september så gick slemproppen..

hur vet man de då undrar kanske vissa..jag upptäckte de när ja skulle kissa iaf..och lyssnar ni till vad den heter så fattar man varför den fått sitt namn, som sleeeempropp..

de var inget mer med de..berättade självklart för  Anders..han mest..okeeej?!! hur vet du de då? och så förklarade jag för honom..sen kl 05.15 så sa de klick.. jag bara; shit va var de?

reste mig upp och vatten började sippra efter benen..jahaaa...då gick vattnet med sa jag till Anders.. spå han säger: men de kommer ju som värsta floden de..och jag bara: ¨åååh de vet du!!!

kl 05.45 ungefär tror ja..så kom väl första värken..och tätt inpå den andra..så då var de bara att sätta igång och börja packa här hemma..hade pratat med förlossningen så dom visste vi kanske var på g in..om inte annat så skulle jah fått komma in på kontroll eftersom vattnet gått.. duschade och så medans anders käkade frukost och plockade upp Max ..och packade till honom..

6.30 så klev vi väl utanför dörren..på väg ut i bilen..tog ju sin tid eftersom värkarna fanns där hela tiden..Anders ringer till jobbet och berättar att han inte kommer..samtidigt som han lägger på skickar Marielle meddelande om att vi var på g in..så då hade bobby lyssnat på samtalet och skickat sms till Marielle,..så här får man inte berätta nått själv inte..shit the same ..

lämnade Max hos mamma strax efter 7 tror ja.. kl 7.20 var vi inne på BB..haha Anders fick köra mig i rullstol in..HAHAH..

möttes av en sköterska som bytte av med en annan direkt..sen in på rummet och blev undersökt och då hade jag öppnat mig 7 cm redan..huuuga..

sen var de bara att ta sig an värkarna som avlöste varandra väääldigt tätt..

Eda ville jag ha men barnmorskan tyckte de var synd att ta den när jag hade kommit så långt och hade inte lång tid kvar..så jag stod ut och tänkte jaa så här orkar ja fan inte ligga..så de fick bli lustgas och min underbara älskling som masserade ryggen på mig.. <3

kl 9.34 är hon född..

våran Tea på hela 4290 g och 52 cm lång :)

inte konstigt jag var så stor va? hahaha..

när hon är född så ska man ju se till att få ut moderkakan med..vilket inte var de lättaste för mig kan ja säga..de tryckte och ryckte och jisses så ont de gjorde..går inte beskriva..ondare än hela förlossningen tror ja bannimig..och så klart lyckades bm att dra sönder navelsträngen så den gick av..och de var den konstigaste känsla jag kännt..de kändes lixom först att hon höll på och vända ut och in på magen och sen släpper så de slår tillbaka in..eller hur ja ska säga..fick 2 st tabletter av läkaren som kom in och skulle försöka få ut den men de lyckades inte de heller..fick en jävla huvudvärk av dom bara..och blev yr..så de fick bli under narkos som de plockade ur moderkakan..nere på operation så bara forsa bloden..så jag hade väl förlorat mer än 3 liter blod sa de..och jag kan lova att de kändes med..kändes som att jag inte kunde använda kroppen lixom..så ligger på uppvaket och snarkar och har mig medans sköterskorna ler till mig..antar att jag hördes..hahah.. så kommer en sköterska och säger att nu kommer nog din sambo med bebisen..och fram kommer en annan kille: jag bara: eehh neej..de är inte min  sambo! och bebis! han blev jätte generad kraken..haha..

tillslut körde de upp mig till avd. 11 så jag fick ett rum där och så kom Anders med Tea..klockan 13.30 tror ja hon var då..så de tog sin tid..hon vart ju ändå född 9.34.. Anders tänkte efterlysa mig..hehe..

en rums kompis fick jag med..kul tänkte jag tills en början.. men de jag inte visste var att detta var en riktig gnällspik..skulle sänka tvn för att hon skulle sova middag..visst de gjorde jag ju självklart..sen på kvällen så bad hon en sköterska att dra för skynket så att de inte skulle bli så ljust från tvn när hon skulle sova ( 20.00) jag kollade på idol jag och fick dropp..med blod..värsta vampyren :P haha..så skulle jag få 2 st påsar med blod..ingemer med de..så jag tänkte att de är lika bra att sänka lite till då.. så jag hörde ju knappt nånting..men men såg ju iaf..tills människan säger till sköterskan har du hörlurar åt henne..(mig med andra ord) då höll ja på och bli tokig..(kl 21) tänkte säga de till sköterskan när hon om in nästa gång..har du några hörselproppar/kåpor till henne?!!! varför ska jag alltid behöva vara den snälla och ge med mig hela tiden? så nej..inte denna gången tänkte jag..ska jag sitta där i mörkret med en påse blod hängandes vid huvudet på mig..nej nej..glöm de..( jag sa till sköterskan att jag ska bara låta droppet rinna klart så ska jag stänga av tvn sen..hon log och nickade förståligt till mig ) kl 22 började de smälla och ha sig brevid mig..så då tog hon sin bebis och rullade ut och bad om nytt rum..HALLELUJA säger ja bara..tack!

ja..sen var de bara att njuta av den sötaste "lilla" docka jag sett..Tea <3

och sköterskorna var helt underbara där inne..tog hand om oss och erbjöd sig att passa henne på natten så jag skulle kunna få sova..men hur skulle jag kunna lämna henne? hehe nej hon fick stanna hos mig.. fick bättre sömn andra natten..

Max reaktion var att de inte alls var så roligt med bebisen..ville inte titta på henne elelr känna..och inte vara med mig..han ville hem direkt han kom..haha..men tillslut så var han med och pussade på henne och klappade på henne..blev sur på henne..HAHAHA..ja herregud!

gick till kaffeterian och mötte upp Maritha,Krister  & therece, Elias..så jag fick visa upp henne lite..och de hade med sig så söta bebiskläder så :) efter en kort stund kom mamma och Sabbe och klämde och kände lite..och dom hade också med sig massa sött.. :)

hemfärden så åkte vi till gammelmormor Inez, och där fanns farmor också..så de fick sig ett kik på henne och massa bus med Max..utav dom så fick Tea pengar som hon ska köpa kläder för :)

hm..ja de var väl de..har säkert glömt massa men fyller väl på berättelsen isåfall..annars får ni väl fråga:)


Kommentarer
Postat av: jeanette

vilken guldklimp.. :)

2010-09-18 @ 20:50:03
Postat av: simone

ja visst är hon :)

2010-09-18 @ 20:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback