hemma igen då...

efter en 2 dagars på sjukan..
som ni kanske redan vet..
fick ju ingen luft pga halsen..
så gick till vårdcentralen i torsdags och blir hemskickad för att jag var gravid..
av bashir eller va han heter..och då fanns de inget att göra..
trots att jag sa flera gånger MEN JAG KAN JU INTE ANDAS!!!!
men de spelade ingen roll..och så pekade han på magen..
ringde rådgivningen på fredag och hon tyckte de va konstigt att han inte gav mig nått att inhalera..
vilket jag med tyckte..eller luftvidgande preparat..typ bricanyl..
men men..inga tvivel om att jag skulle ta mig in så fort som möjligt iaf..
väl inne på akuten så har jag 38,3 i feber..vilket inte jag kände så mck av..utan var mest besvärad av andningen som höll i sig som ett astma anfall..
inne på ett rum så fick ja syrgas och med nått i som öppnade luftvägarna lite + 10 cortison tabletter ..
sen så gjordes ett ekg, ingen fara med de utan snabb puls bara..men inte konstigt..
efter ett tag där så skickas vi till öra, näsa hals..dit en läkare blir inringd för att titta på mig som hade jour..
och konstaterade att jag hade en kraftig virusinfektion i luftrören och stämbanden..

han förde nämligen ner en slang genom näsan och kollade i halsen på mig..huga!
de gjorde inte ont men att få bedövningen insprutad i näsan gjorde dessvärre ondare..för de brännde som bara den tyckte ja..usch.. samma sak gjordes dagen efter..

men när en person blir hes så sätter de sig lungkråkor på stämbanden och i luftrören..
med andra ord..snorkråkor..HAHAH..som man senare hostar upp..som vi så fint kallar för slem..
och detta fick jag en maskin för som jag skulle puffa in typ "vattenånga" som gör att man vill hosta och detta släpper då och gör de lättare att andas.. vilket inte jag märkte så mck av men de hade blivit bättre när han kikade dagen efter iaf..

men inte fick jag åka hem för de..nope..
ifall de skulle bli nått under natten igen så ville dom att jag skulle vara kvar tills idag..
tråkigaste var väl att inte ha tv på rummet faktiskt..men som tur är så har man mobilen..
vad skulle man göra utan den sånna lägen?
ja och sen självklart att inte ha familjen hos sig är ju tråkigt och jobbigt med..
men samtidigt lite nyttigt för alla tror ja,..

sen dagen idag..
så slapp jag iaf undersökningen genom näsan..utan nu vart de bara genom att sträcka ut tungan...
äckligt nog de..
men han sa att jag skulle få åka hem iaf..
så skrev han ut bricanyl och hostmedicin..
skönt att ha bricanyl hemma nu iaf!!!
och kommer senare att göra en undersökning om jag fått tillbaka min astma med..
de skulle väl skicka en remiss eller va de va..
så de lär väl märkas hur de blir med de då..

ska byta vårdcentral iaf..

så synd att man ska bli sjuk då när jag har blivit bokad massor :(
men inget jag kan göra åt..
imorgon blir jag hemma iaf..och Max också såklart..
så får jag se hur jag mår på tisdag..
har ju jobb hela veckan om de så är..typiskt nog..kan ju aldrig inträffa sånt här när jag ändå inte är bokad..
nej nej..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback