dagen lider

mot sitt slut är de väl man brukar säga va?

Ja som sagt..
idag åkte vi till Storfors camping och firade gammelmormor och midsommar som de va planerat..
och de vart en mycket lugn "fest" faktiskt..och mycket trevlig..
lite tråkigt med Max för han va lite små gnällig men va ska man göra..?
de funkade bra ändå..
kul att ha alla i släkten samlade =)

Sandra och therece började göra "majstång" åt barnen..
barna och therece plockade blommor medans..Sandra kastade omkring 2 st grenar hon hade hittat som skulle va korset..men då rååååkade jag se en liten spindel och sa de högt..va gör min kära syster då?
joo får panik och trasslar in sig i grenen..men den flög hastigt bort från henne ändå.-.och alla stannade upp med sitt prat och blev tittandes på henne och jag och moster birgitta var vittnen till denna underhållande händelsen =) hahah..
men tror hon tog tag i sitt mod och greppa grenen och skulle fixa detta ändå..tills Stig (mormors bror) hjälpte henne att få fast grenen tvärs över den andra med tejp..hehe..
den vart så snygg så..

och jaaa..sen stod hon och therece och barnen+ kristoffer med flickvän (madelene) och hoppade och sjöng..smågrodorna små grodorna..och detta hade hon med stackars Max på som fick lite lätt panik på grodorna..och blev mycket nöjd med att komma till trygga händer.. sin mamma med andra ord..

nej men denna dag vart lyckad..god mat och efterrätt som de slet med folket..
och sen lite minnes snack då..
alltid lika roligt..

ex. mormor hade varit till turkiet nyligen och börjat fotografera deverse saker tills hon tycker att kameran inte drar fram ruller som den ska så hon frågar sin dotter om hon kan hjälpa henne att titta så hon har sätt den nya rullen rätt i kameran..
och de skulle hon ju hjälpa henne med..
och då upptäcker dom att de finns ingen rulle att titta till,..
den låg hemma på köksbordet..HAHAH..

jäjä nej nu ska jag ta natten..de andra sover så nu är de min tur också,..dunder trött..

NATT NATT

Kommentarer
Postat av: Sandra

Skrattar .. ja de va en otrooligt trevlig dag ... och den omtalade "majstången" ska jag fixa ut en bild på sen när jag samlat kraft för att skriva om midsommaren ..

Ja denna snuskiga spindel.. HUR I HELA H****E missade jag den ..

jag såg då verkligen ingen spindel då jag tjuvade morfars pinnar..

( pinnar han hade markerat ut vart hans sådda blommor befanns sig, så inte gräsklipparen skulle äta upp dom ).... helt otroligt me att de gick att trassla in sig i sånna kvistar..omöjligt skulle jag vilja säga.. Jätte kul att moster Birgitta hann se de me .. haha...Alltid kul att få stöd från sin skadeglada familj/släkt.



Haha

2009-06-20 @ 13:15:24
URL: http://flickornanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback