tjocka mig

imorgon..
ska ju som sagt på julbord med jobbet ..
mums va gott de ska bli..

men vet fortfarande inte om ja ska köra in själv eller inte =S
gaaaahhhhhh
kommer ju aldrig övervinna min rädsla för att köra i snö om jag aldrig utsätter mig för de & de vet ja!
men shit va jobbigt...
& speciellt med Max i bilen =(
skulle aldrig förlåta mig själv om de hände honom något..!
de har snart gått ett år sen vi körde av vägen (Max var då bara 5 veckor =`(..
och de har nästan tagit mig ett år att känna mig något säker och så kommer den beryktade snön..
som skrämmer LIVET UR MIG!

känslan som jag känner när ja kör är fruktansvärd ångest..
illamående...
kallsvettig..
yr,.ALLT!
men mest av allt ÅNGEST!
tanken..tänk om.. far runt i huvudet på mig!!!!!
jag är min största fiende när de gäller att köra..
att inte lita på mig själv att jag klarar de gör väl att jag inte kommer att klara de heller..
men jag VET att jag kan ju köra bil, jag kan ju de..men denna HALKAN har jag inget för..=(
så ni "idioter" som stressar och ska köra så himla snabbt gör de när ni är ensamma i både bil och på vägarna!!!!
för de uppskattas inte utav alla!
jag själv valde att köra försiktigt och i 80 km/H när vi åkte av..
men 3 st kunde inte hantera de utan de skulle köra om samtidigt i dret vädret som var..moddigt och jävligt..
OCH SJÄLV KLART MÅSTE MAN KÖRA I 90 KM/H OM DE STÅR 90KM/H! ELLER HUR?
nej de måste man inte!!
men iaf..så såg ja inte ett skit efter de hade kört om mig..eftersom att våran lilla polo var täckt med modd på rutan som tar en evighet att få bort...
svisch..sa de och vi började snurra runt på vägen..
och ner i diket på andra sidan vägen..
som tur va kom ingen till skada..fysiskt iaf..
men psykiskt tog de mig och min mamma väldigt hårt..=(
och där kommer min ångest in..
min lilla plutt på bara 5 veckor..och min mamma i baksätet!!!!!
och JAG bakom ratten..
tänk om, tänk om fanns?
usch säger ja bara..

men som sagt...
jag blir aldrig en bättre förare om ja vägrar köra..

fan hur ska jag göra?

nu blir de natten..så jag lämnar mina bekymmer idag, för imorgon kommer nya ; P


Kommentarer
Postat av: Marielle

Jag förstår att det sitter i :( Det var ju en riktigt hemsk upplevelse. Rädslan kommer nog alltid att finnas i bakhuvudet, men du får försöka att övervinna den. Det vet jag att du klarar, men ta det i din takt!

2009-12-15 @ 08:05:10
URL: http://missmellan.blogg.se/
Postat av: simone

ja usch och fy =(

mamma var ju med om en trafik olycka för ca 20 år sen och de sitter fortfarande kvar =/ och de blev ju inte bättre nu precis..men jag körde iaf =)

2009-12-15 @ 18:31:37
Postat av: motti

Usch ja ,,glömmer aldrig den dagen,känns ibland som de va för en vecka sen,,nu har halkan kommit o ja vet inte om ja kommer o kunna köra,kan ju inte mä mörkerköringa än ens,,har blivit en fegis,,men man får tuffa till sej,,de här klara vi du o ja..träning träning..

2009-12-17 @ 23:12:29
Postat av: simone

ja de är ju de, man måste utsätta sig för de man är rädd för , för att komma över rädslorna =/ tur de finns kollektivt ;)

2009-12-18 @ 07:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback