ner till källaren..

ja..dit måste ja om jag ska kunna plantera om blommorna här hemma..men jag orkar inte gå ner sen så tycker ja verkligen inte om källare..usch..efter de traumat som hände för några år sen då jag städade trappor i karlstad..för sodexho..
så var städgrejerna i ett förråd nere i källaren och dum som jag var när jag skulle plocka ur de ja skulle ha så kollade jag upp i tacket och va sitter inte där om inte mega stora gula spindlar!!! med smala avlånga kroppar och jätte långa ben..nej usch va äckligt de va..
så här var de:  
inte alla men de var säkert 5 st däruppe och den jag fick syn på först va så här:               
<-----------------------<----------------->------------------------>
           ben                       kropp                   ben

så efter jag hade upptäckt dom så slängde jag igen dörren och stor tjöt..och då menar ja de..och ag skaka hela jag i händerna..ringer min mamma (ohh vilket stöd, lika spindelrädd hon) och säger att de sitter dessa jävlar i taket och säger att hon får komma och hjälpa mig och få ut städgrejerna..HAHA..men av någon anledning så kunde hon inte komma..minns inte om hon var ute eller hur de va..
så där stod ja tårarna spruta rakt ut..men när jag hade fått kontroll över dom så samlade ja mod och öppna förråds dörren ryckte åt mig mopppåsen med mopparna i..och då slog mej..men va i helvete tänk om dom ligger där i också?
kaste denna mopppåse i källar gång i hopp om att spindlarna skulle krypa ur...men ur kom ingen.. fanns inga i.. som tur va.. sen så stod moppstativet längst in i skrubben..jaha tänkte ja de är kört..så de tog en kvart extra för att få ut de..och då hade jag inte vågat röra påsen än..hehe..men tillslut så välte jag påsen uppochner och plocka dom jag skulle ha gick och städade dessa trappor sen så kastade jag in grejerna..bokstavligen..haha..
så där för går ja inte gärna in i en källare och absolut inte in i ett förråd..hehe..
sen när jag kom hem så satt jag och mamma på balkongen (bodde då på kvarnberget) och mina ögon dras i hop så som att man skulle vara vinögd..tror ni inte på fan att de va en spindeltråd med en liten jävel hängnas där..ja..jag skrek för kung och fosterland och de gjorde min mamma med kan ja lova..(fast hon visste ju inte va hon skrek för) HAHA så hon blev så irriterad och sa till mig: nej nu fan går du in och duschar du kommer inte kunna få lugn och ro annars..jag med skratt och gråt i halsen hoppade in i duschen och när jag kommer ut så sa jag til mamma att hon behöver ju inte bli så arg för jag vart ju rädd för spindeln efter denna trauma dag..och då säger hon: ja men du höll ju på och skrämma skiten ur mig när du skrek rätt ut!
ja jävlar va ja kan skratta åt de..

en annan gång var när vi var ute och cyklade jag och mor..vi hade varit och sola vid sundsta och skulle hem..så på cykelvägen så ser jag mamma börjar och vingla vilt framför mig..och ja tänkte va fan håller hon på med därframme..och så ser ja att hon stannar till intill kanten då har hon fått en fluga som sätte sig i halsen på henne..så hon spotta och svor..HAHA.. jag trodde ja skulle dö av skratt..först synen av allt de hastiga vinglandet och sen spottandet..HAHAH..ja herregud va rolig hon är min mamma.. =)  <3

Kommentarer
Postat av: Stora syster

skrattar ..skrattar och åter skrattar ... jag ser er verkligen framför mig !!!! hahaahahha....



Jag e så glad över att jag inte va med er .. andas ut

2009-04-03 @ 22:17:06
URL: http://flickornanilsson.blogg.se/
Postat av: motti

Men herregud,,ja,ja kommer ihåg de som igår,,inte roligt alls,så de är inte ett dugg o skratta åt..

2009-04-03 @ 23:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback