mck som hänt...

har ju inte bloggat på ett tag, vilket beror på att de finns en person som stör mig..
som läser min blogg..gahh..nyfiknhet får inte bli besatthet!

men men..
here we go..

förskolan som Max börjat på verkar toppen. :)
vilket känns väldigt skönt..
personalen verkar väldigt bra :D
och jag gillar ute platsen somd e leker på..mm..hela miljön av fsk:an är bra..
litet men bra :)

idag var första gången jag lämnade honom själv där..
och han blev inte ledsen när jag skulle gå men han klamrade sig fast i mig och höll fast i kläderna när jag skulle ge över honom..tack för de iaf ;)
haha..

sen kör dom ju med vagnvila vilket Max inte är van vid så första dagen sov han 30 min..och andra 55 min..3dje dagen sov han väl 40 min tror ja..
fast idag så sov han 1 timme..men han hade vaknat efter halva tiden men de hade vaggat honom så han somnade om ^^

han hade inte varit ledsen på hela dagen..
vilket värmer i hjärtat..

under tiden Max var på dagis så åkte jag till vårdcentralen..
för att lämna urinprov..
jag har väl nämligen fått urinvägsinfektion..eller nått..
de vet inte riktigt än för de tar sin tid att få svar enl. karlstads  spec. mvc fast enliget grums så har jag de inte fast jag ska behandlas mot de ändå?!
har ju skiiit ont..
så alla tecken tyder ju på de iaf..sen så blöder jag med..som hänger ihop med detta..
men som att de inte visades enl grums att jag INTE hade urinvägsinfektion så tyckte bm att jag skulle ringa in till spec. mvc ifall jag behövde åka in..pga blodet i urinet..men som sagt de i karlstad sa ATT jag hade de..
så nu går jag på antibiotika..mot de..

sen så hämtade jag Max och vi åkte till våxnäs för att fira Tindra som fyller 5 år idag!!!
GRATTIS moster stora tjej :)
hon fick en sparkcykel av oss som hon önskat sig..
och riktigt nöjd vart hon ^^ kul..
det bjöds på gott fikabröd och kaffe i de sköna vädret..
lite blåsigt men de gick bra ändå..hade en liten flisa i knät nästan hela tiden jag kunde sitta så..
om jag inte sprang efter Max då..
fast Sabbe fick ränna hon med för jag är ju inte sååå smidig precis..haha..och foglossning ..
syster Sandra var med också :) hon hade köpt ett sandlådeset till Max sååå kul för de behöver vi verkligen..
har inte så mck sandleksaker..så tack snälla! och till mig hade hon köpt ett snyggt linne..som jag kommer att kunna använda efter graviditeten..^^ (hoppas jag iaf) hahah..

därefter bärde de iväg till bergvik för mer shopping..
jag handlade ju lite i Grums på leksaksaffären ..
sparkcykeln till Tindra och gräsklippare till Max + en verktygslåda med lite olika verktyg i plast :)
även han vart väääldigt nöjd..
men bergviksshopping så blev de 1 linne, 1 capribyxa till mig.. 2 par shorts till Max och ett par everest sandaler till plutten..som han väääägrade att ta av sig när vi testade dom här hemma..hahah..godingen..

landade på mc´donalds för en varsin hamburgare :P
så vi var väl inte hemma förens kl. 19 eller nått och Max somnade 20.00 och de vet jag inte när han gjorde sist kan ja säga för Max är van att lägga sig mellan 17.30-18.30 beroende på vad han gjort under dagen..
så de ska bli spännande och se hur denna natten blir..

nej nu blir de lite kvällsbestyr..
innan natten..

ps våran datorn den stationära är på lagning hos en så bilder kommer nog lite sent..


Kommentarer
Postat av: Rose

mäh! jag trodde du gillade att jag stalkade dig =O

2010-05-28 @ 08:45:58
URL: http://www.metrobloggen.se/rosasblogg
Postat av: simone

Läs på du gumman :)

not you ;)

2010-05-28 @ 12:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback