Tisdag



Igår var de dommedagen för maya..stackars liten tyckte inte om att få sin spruta..
hon vart alldeles tokig..
och så har on aldrig reagerat förut på sprutor hon fått innan..
fick injicera 3 gånger på henne..första gången så träffade veterinären en nerv förmodligen som gjorde att Maya reagera som som gjorde..så Maya skrek rakt ut..andra gången så skrek och högg och fräste hon..så veterinär ville att vi skulle vänta lite..så Maya börja snosa omkring på grejerna iaf..och kom fram utan problem..mitt upp i allt så  började max att gnälla sen plingade de på dörren och så kom marie och rikard in i v-rummet där vi skulle ge spruta de var under andra ggn de..så då förflyttade vi oss in i sovrummet för en tredje injicering.. och det gick inte bra men de gick bättre..för varje gång så fick hon bara in lite grann på henne ..och vanligtvis så går de på 5 sekunder så är de klart men..inte denna gång..och de ska i vanliga fall knappt kännas eftersom att det är i nackskinnet..så stackars liten..men hon fick godis efteråt iaf =) bara hoppas hon har glömt de tills nästa år..

ska byta foder till maya med så hon kan lägga på sig lite hull.. hon är ju så liten..hehe..fast de har hon alltid varit men ska testa och se om de ger något..så kitten 36 får de bli i foder.. =)  (om hon äter de)

nu ska jag skölja ur tallriken brevid mig och sen ska jag ta mig lite kaffe :P


Kommentarer
Postat av: Marielle

Aaaa smart, mat till kattungar e väl fetare?



Usch, jag blir knäpp här hemma snart, kom gärna ner o drick kaffe med mig ;)

2009-03-24 @ 09:49:57
URL: http://mellanmell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback