låt mig förklara ..

TURKIET 2005 ALANYA!

JA VART BÖRJAR MAN?
flygresan..ja jävlar va ja smattra i buss och på väg in i flygplanet tills vi satte oss..då råder tystnad för första gången för mor..ja som ni förstår va de första gången ja skulle flyga och..hmm ja de är jag och stig helmer..(ja är inte rädd, jag kan flyga..jag är inte rädd jag kan flyga)
när väl planet var uppe i luften va de inga problem tills de framför bestämde sig att fälla bak sätet så ja inte fick plats!
mamma log..sen så skulle vi yta plats funkade bra i 5 min tills paret framför också helt plötsligt skulle byta plats..så here vi go igen..trångt as hell..men men..tills slut så hör man: då börjar vi närma oss landning,..bla bla bla..och jaa..inte trodde jag att man skulle klappa händerna när man landat som i en film..men de skulle man och ja klappa som aldrig förr..mor log..nå väl..

vi landade och så kom vi till ett underbart lägenhetshotell som inte går att glömma hur de ser ut.. (poängterar INTE går att glömma hur de ser ut)

Dagen efter bestämde jag och min mamma för att gå och handla bröd och diverse saker som kan va gott att ha..själv va ja klädd i en kort kjol med linne och mamma hade väl kapribyxor med linne om ja minns rätt..och de va väldigt varmt..på väg efter vi handlat bröd och vatten..så går vi vilse!!!!
och kan informera om att jag va inte den minsta tjejen som vandrade i turkiet just då..si så där + 20 kg eller nått..så jag började få värme exem på låren..aa tjejer kan få problem där..när låren gnids ihop..och mycket riktigt de fick ja..i denna hetten..vilse..med MAMMA!
måttligt irriterad att ligga 5 meter bakom så bestämmer ja mig för att hojta till och sätter mig på trottoarkanten som är säkert 30 cm hög med benen brett isär för att lufta..och OJ så uppskattat de va från alla som åkte förbi och tuta och tjoa..mamma skrattar..och ja säger irriterat de är inte ett dugg roligt..
vi hamnar på ett industri område..vilket inte vårat underbara hotell ligger..när mamma stoppar en buss med en glad turkisk man i..och pratar med knåplig engelska..och så fick vi åka med och hamnade till slut rätt..
så mck mer hände inte den dagen..

nästa dag så skulle vi till stranden..=)
jääääj..vågor!!!!!
har alltid velat bada i vågor..alltid..och ja kan lova att de va stora..riktigt stora..haha..
vi hade sån tur med att vi fick gratis solstolar hela veckan på den stranden..*kanon*
vi bestämde oss för att gå i iaf..och de gick lite vingligt i början för de va ganska så stora stenar i början men sen så kom de mjuk underbar sand..och VÅGOR..själv står ja med ryggen åt och tittar lite snett bak så jag ser dom lixom..medans mamma tittar rakt på dom..och i dom..har sett mamma med blött hår..hmm,,.få se nu.,kan nog räkna på en hand ungefär..och efter denna resa så räcker inte händerna eller fötterna till..HAHAH..

ja väl i vattnet och ja ska ställa mig till rätta så ser ja en dam som sliter för kung och fosterland med att hålla upp sina bikinitrosor..och jisses tänkte ja vilken vit rav alltså..haha..inge mer med dä tills ja ser att människan i fråga är min MAMMA!!! då höll ja på och dö av skratt..sen på detta så höll ja på och drunkna för ja glömde bort att ha koll på vågorna..så ja for runt i vattnet men lyckas ta mig upp..
och så hör ja min mamma skriker..näää nu nu går ja upp!!!
jaha säger ja..men jag stannar kvar..
hon: nej de gör du INTE!
jag: eeehh joo de gör ja..
hon: aa men då stannar jag med..
jag..BRA! (tänker..hon har väl aldrig nekat mig att bada men när ja är 18 då fan gör hon de (?)

ajja inge mer med de..
fortsätter att bada och tillslut så ska vi väl gå upp..lättare sagt än gjort..tittar på min mor som snubblar till av våggorna och for runt i vattnet aa som jag vet inte vad..när hon väl hittar upp så sitter hon på en liten klippkant och gnuggar sig i ögonen och rättar till håret varpå jag skriker till henne..RES DIG UPP DE KOMMER EN TILL!!!
jag ser paniken och hon slinter till och åter i gen under vatten och ganska länge också..hmm..kanske skulle ta och leta efter henne..åhh yes där är hon ( en fot sticker upp) jag greppar foten och drar för fullt för att få upp henne och hon kämpar med att hålla huvudet uppe..men va händernär ja drar i benet?
joo hennes huvud åker under vattnet igen..så höll de på ett tag och ja ser fortfarande hennes ögon under vattnet som sa..PANIK!!! GE FAN I BENET!!!
till slut så reagerade folk på stranden till och med..men kan lugna er gott folk..jag räddade henne..som en duktig dotter ska..
okej..ta kort på mig sa ja till mamma..aa säger mamma och springer och hämtar kameran och knäpper några kort..nej nu kommer ja upp säger ja..och mamma utbrister..
NÄÄÄ STÅ STILL..!!!!!
DE KOMMER EN JÄTTE BRA!!!
de vi inte visste när vi kom en var om ja skulle synas på bilden eller inte..för de va så stora vågor..men ja ville ju gå upp ja men de fick aj inte så..hmm..schysst!! höll på och dö lixom..for runt i vattnet som en vante tack vare att hon såg den perfekta vågen tyckte hon..aa men då undrar ni säker syntes ja?
aaa precis med vågen över huvudet..hahaha...
vi tittade på varandra när vi låg och sola och bröt ihop av skratt så tårarna bara spruta ut..
höll på och dö av bara de..haha

efter denna dagen va vi väldigt solbrända kan ja kommentera..och på kvällen så blev de vin och lite gottit och utgång på kvällen..-och vi hade jätte trevligt..vi vart väl lite halvfulla..
så väl i sängen så hör ja mor: schhhhhhhhhhh schhhhhhhhhhhhhhhhh zzzzzzzzzzz då snarkar hon jätte högt och jag visste inte hur ja skulle ligga för de gjorde så ont och trött som fan va jag..väl på väg att somna tror ni inte på fan att de står en galen man och ylar i tornet..ooomamaaammmm oooohhhh mmmmmaaa mmmm..och mamma: schhhhhh ssssskhhhhhhhh..aaa ni kan ju gissa själva va mycket sömn ja fick..
så mamma uppe med tuppen eller ska ja säga mannen för han yla mååååånga gånger..jag kliver upp en timme senare tror ja..och ser ut som ett åkerspöke.,blev visst lite mer bara lite full eller hur va de nu?

denna dagen skulle vi gå på resturang va bland de sista dagarna tror ja och vi hade spänderat alla pengarna nästan så vi fick börja räkna lite..varpå vi hamnade på en lyx resturang..men detta viste vi inte först utan efter vi beställt..så in kommer ett gigantiskt varsitt bröd med jätte god dipp..och så säger ja hoppas vi har pengar till detta nu: mamma tittar oroligt på mig och säger..: jag tänker inte äta de där brödet..de har inte ja beställt!
jag: skrattar så ja tror ja sjunker under bordet,..ochg in kommer 2 stora öl..vattnas i munnen..jaha..ähh säger ja..jag tänker äta iaf..mycket riktigt där satt vi och käka lyx fast vi inte visste om vi skulle fixa betalningen..hahah..och världens fulaste servitör började prata med mig och fråga om han fick gå ut med mig och jag säger , nej!
mamma: jo men it´s okey..
och jag: va i helvete ¨åller du på med då? skrattandes..
äsch gör väl inget säger hon till han säger..
no mama..
HAHAHAHAHA..
då blev de tyst på tanten
jaja sa ja..så vi skulle ta en öl utanför hotellet..
och denna turk hade turkiets största näsa vilket mammasäger till mig: aa men skulle du ha kysst honom har du fått lyfty på näsan först!!! HAHAHA..
efter våran så kallade dejt så sitter hon och tittar på TV vilket ja säger..men herregud mamma de där kommer ju kosta skiiiit mycket ju..hon fort som fan knappar av tvn och frågar: tror du de?
aaa säger ja de kommer att synas när vi checkar ut..haha..men vi kom fram till att de va inte så..haha..
så musik på..och en massa prat..

hmm va hände mer..

vi tog flyget hem kanske?
aa för hem kom vi och vi överlevde flyg resan hem med..

som ni kanske kan fatta så kanske ni kan tycka att de låter lite roligt ibland men i mina minnen är de så roligt att ja skrattar hela tiden ja skriver detta..och som sagt INGEN mer än vi kan förstå HUR kul de är medans ni kan tycka att de låter roligt..ni som känner oss iaf..

kanske kommer på något mer men då uppdaterar ja informationen..

just ja ps..hittade en hund som va min där nere med...molly kallade ja henne för tror ja..

Kommentarer
Postat av: motti

Skrattar så man gråter,o snuvan rinner,ja de är ju bara du å ja som kan veta vad som hände,,men ja vill ju endå säja att du räddade inte mej så där bara,,när du fick tag i foten höll du ju på o dränka mej,skrattar,,ja fy fasen vilka minnen,de hände nått hela tiden ju,skratar,,ja man kan inte sluta,när man tänker på eländet..men roligt hade vi..

2009-06-03 @ 20:19:26
Postat av: Sandra

hahahahahahahaaa...

Vicka typiska turister!!!!



jajg kan faktiskt se er när ni flaxar runt och chippar efter luft!..

Och de blöta håret på motti borde finnas som bildbevis.. ;)



Hehe,. du ser mamma.. fler ön jag som har ett sånt där bra minne när de väl händer nå .. hahaha



Jag missade verkligen eran resa med en dag !!!!!!!!!!... jävla csn



kraaam

2009-06-03 @ 21:55:00
URL: http://flickornanilsson.blogg.se/
Postat av: motti

Jo ja har väl märkt att minnet på er är de inget fel på,,Kanske va tur du inte va mä,Sandra,kanske kaoset vart värre då..pust

2009-06-04 @ 07:23:19
Postat av: Sandra

Haha.. nej då minsan har vi fotografiskt minne.. :D



Och hehe.. klart de inte hade blitt värre..!!! ( fast haha.. skulle jag åka me er nu så hade jag inte pallat me nerverna ju... ingen aning om man får plocka med sig hur mkt sobril som helst in i ett annat land .. hahah

2009-06-04 @ 14:55:44
Postat av: Anonym

ja mamma de är väl tur som sagt..för då hade de börjat redan vid tullen..som att hon skulle ha med sig massa sobril ju..hahah..

2009-06-04 @ 17:06:07
Postat av: Sandra

skrattar .. ja hade fanimig inte fått åka med .. fast i tullen..kroppsvisiterad av Helga 53 år.rysk kulstöterska-.bitter f**a som inte gillar att nån ska på semester.. alla ska ha de lika bittert som henne....

Hade tagits in som piller smugglare... sett er åka iväg me flyget ..
snyft snyft*...

2009-06-04 @ 23:06:42
URL: http://flickornanilsson.blogg.se/
Postat av: Rosa

tårarna bara rinner här asg tänk på att jag e gammal din blogg borde ha varningstext!

2009-06-05 @ 20:38:09
URL: http://www.metrobloggen.se/rosasblogg
Postat av: Uffe

De här kommer att bli en upplevelse att åka till Turkiet med din mor efter att ha läst din historia,ja vet inte om ja ska skratta eller gråta.Ha de bra

2009-06-08 @ 13:51:33
Postat av: Anonym

HAHA DÅ KAN JA LUGNA DIG UFFE FÖR DE VET INTE JA HELLER OM JA SKA ..HAHA..ha henne i koppel när ni badar eller titta efter fötterna på henne..de syns ovanför ytan..

2009-06-08 @ 17:27:27
Postat av: motti

Men va ni är snälla,blir riktigt rörd när ja läser era inlägg,,ha ha,,nu Simone är de dags o ta de lite lugnt,va lite snäll mä mor din,,men hämden är ju ljuv...

2009-06-08 @ 22:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback