Skriver från mobilen

Usch vilken natt/ morgon! Max har hostat, gråtigt och kämpat för att kunna få luft:( sista gången han vaknade gick anders upp, jag hörde honom inte, måste varit för jag varit upp stup i ett, och sovit oroligt.. *skäms* iaf när anders kommer in till honom så skakar han till och med för att kunna andas.. Och var alldeles varm.. Jag ringer 1177 (rådgivning) och de säger som jag misstänkt, absolut krupp.. Och gav oss råd att öppna fönstret och alvedon möjligen om vi hade någon nässpray så är de också bra.. Men de går vi ingen.. Så de blir att handla hem.. Men de blev inget bättre så de var bara att åka in till akuten.. Där fick han 8 st cortison tabletter som de löste i vatten.. Som ska hjälpa till att lätta upp .. Märker ingen direkt skillnad så inte, mer än att när max är lugn och så , så går de bättre.. Vanligast att de får krupp är mellan 1 till 7 år, och de kan återkomma när man väl fått de och att de ligger i generna.. Läkarn sa även att de inte finns något som heter krupp i sverige tydligen.. (De har inte kommit hit än) så vi säger falsk krupp.. Men de kommer säkert att bli i aktuellt i sverige med.. Alltså "namnet, krupp" men nu så är de bara att hoppas att de går över fort.. Just nu så låter han som en hes hund som hostar, och pratar i mellan åt:( Usch min lilla 1 åring! Underbara lilla kille, skrämmer slag på oss här hemma.. Och de gör så ont i mig att se han lida.. Och vi blir så maktlösa! Fy.. Nu ska jag dricka lite kaffe så jag inte somnar.. Anders sover nämligen, så får jag lägga mig en stund efter han eller nått..

Kommentarer
Postat av: motti

Ja lilla gumman,de där är inte roligt,vet av egen erfarenhet,när ni va små,man sov mä ett halvt öga,lyssnade som bara den,ifall de skulle hända,men man lär sej efter varje attack..Men du kan väl höra av dej,om de händer nått oinnan man läser de på face book,,blir ju orolig förstår du väl..kram..

2009-12-29 @ 16:12:08
Postat av: simone

usch usch...

men ja tror inte du uppskattat om ja ringde 05.10 =P

2009-12-29 @ 19:18:31
Postat av: Sandra

Det e så hemskt när de drabbar sina barn..man blir så sårbar...o skör..man vill ju rädda sina barn från allt...



Jag minns sj på belle o maddis.. men även när du o sabbe hade kruppen..men på den tiden va de ju ånga som skulle behandla kruppen.. erat rum va som en bastu då när ni hade era host perioder...



Stora kramar till lillskrutten!!

2009-12-29 @ 21:23:35
Postat av: simone

ja och nu är de kyla som gäller..men ja kan ju inte gärna ta ut honom heller..-20,6 för kallt! men öppna fönstret och så om de blir fördjävligt..sen har ja köpt nässpray som ska vara lite hjälpande..och ventilen i hans rum öppnade ja i förebyggande syfte..så jag hoppas verkligen han får sova i natt...hör att han hostar lite då och då =(

2009-12-29 @ 21:58:01
Postat av: Clabbe

På med duschen o öppet fönster, ja vet hur det är. Vi hade klippkort med Andreas på avd 16 när han va liten. Ring dit direkt och åk bara. Det är bättre än att gå via akuten. Sedan är det bra att ha Mollipect o Betapred på hyllan.

Sköt om Er. Kramar /C

2009-12-30 @ 02:57:45
Postat av: simone

Claes: jag trodde faktiskt vi skulle få något med hem men de fick vi inte..är de sånt man ska ha på recept?

2009-12-30 @ 18:00:27
Postat av: Sandra

Jo betapred e receptbelagt.. vi har sånt hemma för maddis allergier..

o mollipect e me på recept.. men du ska kunna prata me nån om du inte kan få de utskrivet pga "kruppen"

2009-12-30 @ 18:36:57
Postat av: Anonym

mmm skulle ju vara skönt att ha något hemma när de blir nått..

2009-12-30 @ 18:43:39
Postat av: Clabbe

Jag ska kolla i mitt apotek, är säker på att det finns Betapred. Har det i pollensäsongen som reserv.

2009-12-30 @ 22:45:58
Postat av: simone

Clabbe: ja men gör de =)

2009-12-31 @ 07:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback